PIN IT

torsdag den 9. august 2007

Kreativitet og jagtsæson for myg !

......min kreativitet daler lidt når jeg skal jagte myg og de holder mig vågen det meste af natten med deres summen. Så efter fire nætter med lidt søvn og en konstant jagten efter myg ( kunne overhovedet ikke se dem, kun høre dem), så kom jeg lidt i krigshumør. På nettet og søge efter alt muligt der kunne hjælpe med at få fjernet de summende og stikkende møg myg. Fandt et sted hvor de solgte myggenet der passede til alle vinduer ....snyd det passede overhovedet ikke til mit vindue - øvser, når men videre i min søgen og der fandt jeg et apparat der kunne fjerne myg fuldstændig - ind og se hvad de kostede ....øhhh fra 5000 - 7000 kr, ha de penge findes ikke i min pengepung. Så læste jeg et godt råd ( dem er der godt nok mange af) fra en som havde lagt mærke til at myggelys ofte var med lavendelduft ...aaahaaa tænkte jeg, jeg har noget strygevand med lavendel som jeg har købt hos Isabella - det må kunne bruges. Så jeg gik hjem og sprøjtede lavendel strygevand på alt mit sengetøj, tog i Jydsk sengetøj købte en "elektrisk" ketcher ( en af dem som siger splat når den rammer en myg), tog i Ikea og købte et myggenet der når det bliver hængt op ligner en himmelseng (har en fantastisk onkel som kommer og sætter det op for mig i morgen fredag) og det sidste jeg har købt i dag var en adapter med en konstant hyletone (fandt jeg ud af da jeg kom hjem) som skulle "riste" myggene hvis de kom i nærheden af den. Så nu kan de myg squ bare komme an....( lavendel strygevand det virker, jeg har i hver tilfald fået et par nætter god søvn....og se den lille historie er gået lidt ud over min kreativitet men så er det godt at jeg kan besøge DreamPaper engang i mellem - de er garanteret myggefri ????

3 kommentarer:

AnnikaDK sagde ...

Bzzzzzzzz - arghh.. kender det!

Her har vi 3 ting der hjælper lidt:
*Insektnet på vinduet (velcro og så kan de pilles ned og tilpasses ens vindue).
*En støjende ventilator (tror ikke de kan lide den kølige luft der konstant er oven over os).
*- og lige udenfor værelset hænger en af de dejlige dræbere - de elsker lyset, og jeg elsker lyden af endnu et insekt der siger "smæk" når de bliver ristet.
(hvis man ikke har små pilfingre eller den er udenfor deres højde, så kan man fjerne nogle af lamellerne, så kan dyrene lettere komme ind til strømmen *gg*)

Nå, det var dagens sadisme :D

Tillykke med bloggen du skønne - og tak for igår

Annette sagde ...

Jeg har ikke haft et eneste myggestik i 2 år, og her den sidste måned har jeg fået MANGE, de er her også hver nat, og summer en i øret m.m. bliver vanvittig. Selv i Lalandia var de der også. Og jeg får hele tiden nye stik... ALTSÅ... nu må det slutte.
Måske vi skulle skrive til BT, så kan de komme på forsiden ligesom dræbersneglene, som vi heldigvis ikke har nogen af i vores have.

Tanker fra
Annette med de røde prikker... ikke smukt når man er i badeland.

Pialine sagde ...

Hej Annette
Ja, de myg, de myg der er godt nok mange i år....kommer i tanke om at jeg må hellere lukke vinduerne inden de kommer ind. Er efterhånden faldet helt til ro og får nu en hel nats søvn under mit fine myggenet der ligner en himmelseng :-) BT hæ hæ ja det var en god ide....